The Alberta Association for Immigrant Serving Agencies (AAISA) undertook its 3rd annual provincial sector survey from April to June 2020. The survey was sent to 100+ agencies, and obtained responses from 55 agencies, resulting in the survey’s highest response rate yet.  

The survey aimed to examine and understand the priorities, and areas of improvement in the settlement and integration sector, to identify any current systems-level issues that are affecting newcomer-serving agencies and to highlight areas of improvement for the next fiscal year. The survey results inform the development of AAISA’s future activities and projects that will aid newcomer-serving agencies to be equipped with the tools to provide high-quality, innovative and adaptable programs and services to newcomers in the province of Alberta. 

The results of the survey are summarized in these infographics. The findings start by giving a profile or overview of the sector, and then the findings are divided into each of AAISA’s departments: Engagement, Research, and Policy, Professional Development, and Business Development, Administration, and Outreach. 

If you have any questions, please contact A. Daniella Bagmeijer, Research and Policy Lead (dbagmeijer@aaisa.ca). 

 

L’Alberta Association for Immigrant Serving Agencies (AAISA) a mené sa troisième enquête annuelle sur le secteur provincial d’avril à juin 2020. L’enquête a été envoyée à plus de 100 agences, et a obtenu des réponses de 55 agences, ce qui représente le taux de réponse le plus élevé jamais enregistré.  

L’enquête visait à examiner et à comprendre les priorités et les domaines d’amélioration dans le secteur de l’établissement et de l’intégration, à identifier les problèmes actuels au niveau des systèmes qui affectent les organismes de services aux nouveaux arrivants et à mettre en évidence les domaines d’amélioration pour le prochain exercice financier. Les résultats de l’enquête servent de base à l’élaboration des activités et des projets futurs de l’AAISA qui aideront les organismes d’aide aux nouveaux arrivants à se doter des outils nécessaires pour offrir des programmes et des services de haute qualité, novateurs et adaptables aux nouveaux arrivants dans la province de l’Alberta. 

Les résultats de l’enquête sont résumés dans ces infographies. Les résultats commencent par donner un profil ou un aperçu du secteur, puis les conclusions sont réparties entre chacun des services de l’AAISA : Engagement, recherche et politique, développement professionnel, et développement des affaires, administration et sensibilisation. 

Si vous avez des questions, veuillez contacter A. Daniella Bagmeijer, responsable de la recherche et des politiques (dbagmeijer@aaisa.ca).